Smart grupe

Smart jaslice

U Smart jaslicama provodimo „Reggio Emilia“ pristup za jasličku grupu pri čemu smo fokusirani na tri osnovna područja razvoja: lični, socijalni i emocionalni razvoj, razvoj opće komunikacije i govora i fizički razvoj.
Djeca jaslične dobi prolaze period adaptacije prilikom prelaza iz kuće u vrtić. Za tu priliku omogućili smo da svako dijete pored sebe ima „ključnu osobu“, odgajatelja koji brine o djetetu, na koga dijete može da se osloni i uz čije će prisustvo taj period lakše prebroditi. Zadatak ključne osobe je da osigura direktnu vezu između vrtića i kuće, odnosno djeteta i roditelja. Dakle ključna osoba predstavlja glavni kontakt za roditelje tokom perioda adaptacije.
U jaslicama djeca su uključena u različite aktivnosti koje imaju za cilj pružanje mogućnosti djetetu da istražuje i otkriva prema svom individualnom tempu. Tokom rada djeca se ohrabruju i podržavaju od strane Smart tima, koji čine magistri i diplomirani vaspitači predškolskog odgoja, pedagozi, psiholozi, kao i medicinski radnici.
U našem radu njegujemo i podržavamo prirodnu dječiju radoznalost, kao i djetetov specifičan pristup igranju, a iskustvo koje stičemo u vezi posebnosti svakog djeteta, uključeno je u planiranje i izvođenje zajedničkih dnevnih aktivnosti.
Vjerujemo da je poznavanje maternjeg jezika od vitalnog značaj za razvoj djetetovog samopouzdanja u svim aspektima učenja. Djeca će uz to biti ohrabrivana da uče engleski jezik boraveći u okruženju u kome se sluša i govori engleski jezik. Raznolikim aktivnostima kroz muziku, priče i igranje uloga, naši odgajatelji podstiču učenje na maternjem jeziku djeteta, kao i na engleskom jeziku.
Prolazeći kroz različite aktivnosti djeca se upoznaju sa bojama, oblicima, razlikama, živim svijetom, predmetima i brojnim drugim objektima interesovanja.
Ohrabrujemo djecu da razvijaju samostalnost kroz uspostavljanje rutine, kao što su vrijeme za obrok, vrijeme za spavanje ili vrijeme za igru.

Smart vrtić

Djeca uzrasta 3-5 godina prate program „Reggio Emilia“  u kome se pored fokusa na svim aspektima osnovnog razvoja istaknutog za jaslički uzrast, naročito naglašava rad u specifičnim područjima razvojnog okvira.

U radu sa djecom uzrasta od 3 do 5 godina posvećeni smo radu na specifičnim područjima razvojnog okvira djece, kao što su pismenost, računanje, razumijevanje svijeta, izražavanje kroz umjetnost i dizajn, imitatorske i simboličke igre, logičke i konstruktivne igre.

Kako se djeca razvijaju, razvija se i njihova znatiželja, interesi i fascinacije. Iz tog razloga prilagođavamo naš plan i program prema interesima djece, uz upotrebu specifičnih tema koje koriste da se dopuni i proširi učenje, a tokom aktivnosti se slijede dječije ideje.

Tokom dana vrtićke grupe su organizovane po načelu „otvorenog prostora“. Takav pristup omogućuje djeci još širi odabir aktivnosti i interesnih centara, kao i druženje sa djecom starije i mlađe uzrasne dobi.

Posebnu pažnju Smart tim pridaje zajedničkoj igri i druženju, verbalnom izražavanju emocija, pristojnom ophođenju prema drugima te mirnom rješavanju različitih situacija kroz razgovor.

Njegujući odnos prema maternjem jeziku, u ovom uzrasnom periodu, podjednako pažnju posvećujemo i učenju engleskog jezika, pri tom koristeći prostor koji je podsticajan za učenje.

Predškolska

Predškolski program Smart tima je osmišljen da na najbolji način pomogne djetetu u prelaznom periodu iz vrtića u školu, te da dijete u tom uzrastu nauči i poboljša razne životne vještine koje su potrebne za uspjeh u školi.

Nastavni plan i program je obogaćen aktivnostima koje se provode u oblasti jezika, brojeva, muzike, umjetnosti, a sve to u skladu sa planom i programom koji za cilj imaju što bolje pripremiti dijete za formalno školsko obrazovanje. Kroz ove aktivnosti, djeca uče slova i abecedu, brojeve i  jednostavnu matematiku, kao i vještine početnog čitanja i pisanja.

Prelaz iz predškolskog doba u osnovnu školu je vrijeme promjene, važno, kako djeci, tako i njihovim roditeljima, stoga naši edukatori vode računa o svakom djetetu, motivišući ga da iskoristi svoj jedinstveni potencijal.